دریافت فایل(تحقیق راهبردهای شناختی و فراشناختی)

تحقیق راهبردهای شناختی و فراشناختی|34024643|dg|پروژه راهبردهای شناختی و فراشناختی,دانلود پروژه راهبردهای شناختی و فراشناختی,پروژه راهبردهای شناختی و فراشناختی رایگان,پروژه راهبردهای شناختی,پروژه راهبردهای فراشناختی,دانلود پروژه راهبردهای شناختی,دانلود پروژه راهبردهای فراشناختی
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق راهبردهای شناختی و فراشناختی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

دانلود تحقیق با موضوع راهبردهای شناختی و فراشناختی،در قالب word و در 192 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول:کلیاتمقدمه بیان مسئلهاهمیت و ضرورت پژوهشاهداف پژوهشی
هدف کلیاهداف جزئیسوال پژوهش
فرضیه پژوهشفرضیه اصلیفرضیه های فرعی تعاریف نظری و عملی اصطلاحاتتعریف نظری راهبردهای شناختیتعریف عملیاتی راهبردهای شناختی تعریف نظری راهبردهای فراشناختتعریف عملیاتی راهبردهای فراشناختیتعریف نظری پیشرفت تحصیلی

فصل دوم پیشینه تحقیقمقدمهشناخت فراشناختيادگيرينظريه يادگيري
نظریه رفتاري یادگیرینظريه شناختي يادگيرينظريه پردازش اطلاعات الگوي يادگيري پردازش اطلاعاتتقطيعحافظه دراز مدت اقسام حافظة دراز مدتحافظة رويداديحافظة معنايي
حافظه روندیكاربردهاي آموزشي نظرية پردازش اطلاعات و تأكيد آن بر حافظه در يادگيري را مي‌توان در يازده مورد ويژه خلاصه كردنظريه‌هاي تازه تر پردازش اطلاعات
نظرية سطوح پردازشنظريه رمز دوگانه
نظريه پردازش توزيع موازينظريه پيوند گرايينظریه تداخل
نظریه فروپاشینظرية يادگيري گشتالتتعريف يادگيري در نظرية گشتالت
ويژگي‌هاي يادگيري از راه بينشقوانين سازمان ادراكيكاربرد آموزش نظرية گشتالت نظرية يادگيري معني دار كلامي آزوبلهرم شناختيمعني دار بودن يادگيري
مراحل آموزش كلامي معنادارنظرية يادگيري شناختي- اجتماعي بندوريادگيري از راه مشاهده عوامل موثر بر يادگيري عملكردمراحل با فرايندهاي يادگيري از راه مشاهده
مرحله توجه
مرحله به ياد سپاري يا ياددارمرحله باز آفريني (تولید)مرحله انگيزشي کاربردهای آموزشی نظریه یادگیری شناختی- اجتماعینظريه‌هاي فراشناختي يادگيريويژگي‌هاي نظريه‌هاي فراشناختي انواع نظريه‌هاي فراشناختنظريه‌هانظريه‌هاي غير رسمي
منابع نظريه‌هاي فراشناختيراهکارها و کنترل فراشناختیتعريف راهبرد يادگيري و مطالعه
طبقه‌بندي راهبردهاي يادگيريمفهوم و تعريف شناختراهبردهاي شناختي
تكرار يا مرورراهبرد تكرار ويژه موضوع هاي ساده و پايه (غير معني دار)راهبرد تكرار ويژه موضوع هاي پيچيده (معني دار)
بسط يا گسترش معناييراهبردهاي گسترش ويژه‌ي مطالب ساده و پايهروش مكان ها
روش كلمه كليدسرواژهکلمه آویزاشعارراهبردهای گسترش ویژه مطالب پیچیده
یادداشت برداریخلاصه کردنسازمان دهی نقشه مفهومیالگوی مفهومیفراشناخت راهبردهای فراشناختیدانش و کنترل خوددانش و کنترل فرایندانواع دانش مهم در فراشناخت
کنترل اجرایی رفتارراهبردهای برنامه‌ریزیراهبردهای نظارت و ارزشیابی
راهبردهای نظم‌دهیمفاهیم اساسی در فرایندهای فراشناختیتمایز بین راهبردهای شناختی و فراشناختیآموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی در یادگیریآموزش راهبردهای شناختی و فراشناختیپیشرفت تحصیلی
تعاریفی از پیشرفت تحصیلیپیشرفت تحصیلی و علل مرتبط با آنپیشرفت تحصیلی و تأثیر آزمون‌ها در آنپیشرفت تحصیلی و آزمون‌های استفاده شده در آنآزمون استعدادآزمون‌های پیشرفت
آزمون پیشرفت ملاکیملاک های پیشرفت تحصیلیپیشرفت تحصیلی و عوامل تأثیر گذار در آنپیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیریپیشینه‌ پژوهشپژوهش‌های انجام شده در ایرانپژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران
فصل سوم: روش پژوهش
جامعه نمونه و روش نمونه گيري
راهبردهاي شناختي عبارت بودند از ابزار اندازه گيري و شيوه اجراي آنروش تحقيقطرح تحقيق
برنامه آموزشی شناختی
برنامه آموزشی فراشناختی روش هاي آماري

مقدمه پروژه:یکی از نکات اساسی در آموزش این است که فراگیران بیاموزند چطور یاد بگیرند، چطور به خاطر بسپارند و چگونه مسئله حل کنند به علاوه، فراگیران باید موثرترین روش ها و راهبردهای یادگیری را بدانند. (بیل مونت 1988)
کاربرد راهبردهای شناختی و فراشناختی در تسهیل فرایند یادگیری، یادآوری و یادسپاری بسیار اهمیت دارد. راهبردای شناختی و فراشناختی نیرومندترین تاثیر را در یادگیری یادگیرندگان دارند و رابطه مثبت و معناداری بین شیوه یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشگاه وجود دارد (یانگ 2005)
یانگ در تحقیق خود این چنین بیان کرده است: «راهبردهای شناختی و فراشناختی ابزاری قدرتمند برای آشکار کردن چگونگی توسعه فرایند یادگیری به شمار می آیند و این راهبردها باعث افزایش مهارت خودآموزی، ارتقای استقلال یادگیرنده و تسهیل تواناییهای یادگیری دانشجویان می‌شود. (یانگ 2005). همچنین، نقش تعامل در یادگیری به عنوان عنصری اساسی برای پردازش محتوا و خلق مفاهیم جدید نشان داده شده است. تعامل می‌تواند شامل تعامل درونی با محتوا توسط فرد یا تعامل با دیگران در شکل وسیع تر آن در نظر گرفته شود که برای یادگیری بسیار ضروری و حیاتی در نظر گرفته شده است (مورو، 2007) . همین طور یکی از اصول کلیدی یادگیری این است که یادگیرندگان با یک سری مفاهیم خاص درباره جهان به کلاس وارد می‌شوند و اگر فهم اولیه آنان با دیگران به اشتراک گذاشته نشود. ممکن است آنها نتوانند به اطلاعات و مفاهیم جدید دست پیدا کنند.


مطالب دیگر:
کارت شبکه چیست؟کارت صداكارت صدا چیست؟تحقیق جامع و کامل تئوری نمایندگی و کاربرد آن در حسابداریکامل ترین آموزش نرم افزار Ulead Video Studio 7پاورپوینت مکانیک سیالات 250 اسلایدكاربرد كامپیوتر در دنیای امروزمقاله در مورد کارشناسی آی تی (IT)كامپیوتر چگونه شطرنج بازی می‌كند؟پاورپوینت بررسی ملاحضات طراحی سازه، سرمایش و گرمایش در مجتمع های مسکونیمقاله در مورد کامپیوترتحقیق در مورد کامپیوترپاورپوینت بررسی بنه ، میوه درخت سقزكامپیوتر چیست‌؟كامپیوتر در علوم زیستیمقاله در مورد QBEپاورپوینت بررسی منگنز و کرومكامپیوتر و تاریخچه آنكتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعاتكسب و كار الكترونیكی e-Businessکلید عمومی زیرسازکنترل از راه دوركنترل داخلی در سیستم های كامپیوتریكنترل فازی داده های كامپیوترمقاله در مورد گرافیک